Subaru XV Crosstrek Forums banner

Funky wibracja/grzmot

27K views 22 replies 9 participants last post by  VSurfn  
#1 ·
Jeśli przyspieszam ze startu z obróconą kierownicą, słyszę dudnienie, które czuję przez kierownicę i pedał gazu, i ma ono głęboki, gardłowy dźwięk. To w ogóle nie występuje, gdy kierownica jest prosta lub nawet blisko prostej, tylko wtedy, gdy kierownica jest obrócona o znaczną wartość. We wszystkich moich starych samochodach z napędem na 4 koła zdarzałoby się to, gdyby przednie piasty były zablokowane, ale tego należało się spodziewać, nazywano to „chunking” lub czymś podobnym, ale nigdy tego nie doświadczyłem w żadnym z moich Subaru. Czy ktoś jeszcze to zauważył? Wydaje się, że pogarsza się to wraz z przybywaniem kilometrów, wcale nie było to zauważalne, gdy samochód był nowy, ale po 11 500 milach zdarza się to prawie cały czas.
 
#2 ·
gravitylover said:
Jeśli przyspieszam z miejsca ze skręconą kierownicą, słyszę dudnienie, które czuję przez kierownicę i pedał gazu, i ma ono jakby głęboki, gardłowy dźwięk. To w ogóle nie dzieje się, gdy kierownica jest prosta lub nawet blisko prostej, tylko gdy kierownica jest skręcona o znaczną wartość. We wszystkich moich starych samochodach 4WD zdarzałoby się to, gdyby przednie piasty były zablokowane, ale tego należało się spodziewać, nazywano to chunkingiem lub czymś podobnym, ale nigdy nie doświadczyłem tego w żadnym z moich Subaru. Czy ktoś jeszcze to zauważył? Wydaje się, że pogarsza się to wraz z przybywaniem mil, wcale nie było to zauważalne, gdy samochód był nowy, ale po 11 500 mil zdarza się to prawie cały czas.
Ktoś jeszcze z moim problemem! Nigdy nie zamieściłem tego na forum, ale jutro (w piątek) rano zabieram mojego Crosstreka do Subaru z dokładnie tego samego powodu. Miałem go już wcześniej i powiedziałem im o tym, a oni powiedzieli, że jeździli nim i nie zauważyli niczego niezwykłego, ale jutro zabieram go z powrotem na przejażdżkę, żeby upewnić się, że wiedzą, o czym mówię.

Dam znać.
 
#4 ·
Teraz w Subaru. Powiedziałem im o problemie i natychmiast powiedzieli, że już to widzieli. Zrobiliśmy jazdę próbną, aby odtworzyć wibracje i udało się. Dokładnie sprawdzili samochód, a także jeździli próbnymi innymi nowymi Subaru (gdzie uzyskali te same wyniki) i zapewnili mnie, że jest to normalne zjawisko. Powiedziano mi, że to tylko naturalny opór, który czasami może wystąpić przy pełnym skręcie w nowym, w pełni elektronicznym układzie wspomagania kierownicy w Crosstreku.

Mam nadzieję, że mają rację, ale przynajmniej mam to na piśmie na wypadek, gdyby stało się to większym problemem, ale jestem optymistą co do ich analizy.
 
#5 ·
Na szczęście warunek udało się odtworzyć u dealera... Mam warkot/grzechot, który pojawia się tylko od czasu do czasu - oczywiście nigdy w dziale serwisowym! Chciałbym zaufać temu, co mówi dealer, ale i tak trzymać zmarszczone brwi ??? na wszelki wypadek! Rzuć trochę tego "Jestem administratorem forum Crosstrek" wagi, jeśli zajdzie taka potrzeba! Lol!
 
#6 ·
Wiesz, jak to jest, że nigdy czegoś nie zauważasz, dopóki nie masz z tym bezpośredniego związku, a potem "nagle" zauważasz to wszędzie? Cóż, coś takiego przydarzyło się z problemem dudnienia, który miałem z Crosstrekiem.

Byłem dziś wieczorem z kilkoma przyjaciółmi na kolacji i chcieli iść potem do barów, ale jestem wyczerpany po wczorajszym wieczorze, więc postanowiłem iść do domu. Jedna z moich przyjaciółek jest właśnie w mieście z wizytą i wynajęła nowego (2012+) Impalę na czas pobytu. Ponieważ zawiozła nas na kolację, ale nie chciała zostawiać samochodu nigdzie, zaproponowałem, że zawiozę ich do baru, a potem zabiorę samochód z powrotem, a oni będą mogli wziąć taksówkę później.

Nic z tego nie jest ważne, tylko długi sposób powiedzenia, że ​​jeździłem Impalą przez chwilę dzisiaj wieczorem i dostałem DOKŁADNIE to samo dudnienie/wibracje przez kierownicę/pedał, co w moim Crosstreku przy pełnym skręcie. Poczułem się lepiej, wiedząc, że dzieje się to w innych samochodach i musi być czymś, czego jeszcze nie dopracowali w pełni elektrycznym wspomaganiu kierownicy.

Na marginesie, NIENAWIDZIŁEM Impali. Niewygodne siedzenia, mylące elementy sterowania na desce rozdzielczej, tanie odczucia, mały itp.
 
#7 ·
Cóż, to pomaga mi poczuć się lepiej ;) To dziwne, chociaż nie myślałem o tym jako o problemie ze sterowaniem, ale bardziej jako o problemie z układem napędowym. Robię listę rzeczy, na które Subaru ma zwrócić uwagę, kiedy przyprowadzę samochód na drugą wymianę oleju za dwa lub trzy tygodnie, to będzie jedna z nich.
 
#8 ·
gravitylover said:
Cóż, to pomaga mi poczuć się lepiej ;) To dziwne, chociaż nie myślałem o tym jako o problemie ze sterowaniem, ale bardziej jako o problemie z układem napędowym. Robię listę rzeczy, na które Subaru powinno zwrócić uwagę, kiedy przyprowadzę samochód na drugą wymianę oleju za dwa lub trzy tygodnie, to będzie jedna z nich.
Tak, zdecydowanie zapytaj ich o to. Jeśli okaże się, że to coś poważniejszego, będziemy mieli to zarejestrowane na wczesnym etapie.
 
#9 ·
Zapomniałem odpowiedzieć na część powyższego, to nie tylko przy pełnej blokadzie, to dudnienie lub cokolwiek dzieje się z kołem skręconym o zaledwie 10% i wszystkim innym niż najlżejsze wciśnięcie pedału gazu.

Miałem samochód dziś rano i "rozwiązaniem" problemu są - sprzęgła przeniesienia napędu. Najwyraźniej istnieje pakiet sprzęgła, który redystrybuuje moc na przednie koła, dzięki czemu mogą obracać się z różnymi prędkościami podczas skręcania. Sprzęgła te włączają się i wyłączają w oparciu o poślizg, powodując wibracje, które odczuwasz w kierownicy, a czasem w pedałach. Kierownik serwisu powiedział, że jest to zwykle bardziej widoczne w Outbacku, ale nie niespotykane w Imprezie z cvt.

Powiedzieli również, że średni wskaźnik mpg nie może być przeprogramowany i że jest to szacunek, a nie ścisła nauka. Implikacją było - pogódź się z tym... Wiem, że niektórzy ludzie na innych forach mieli swoje przeprogramowane, czy ktoś wie jak? Numer części lub może jest tu technik, który może wyjaśnić, jak uzyskać do niego dostęp.
 
#10 ·
gravitylover said:
Zapomniałem odpowiedzieć na część powyższego, to nie tylko przy pełnej blokadzie, to dudnienie lub cokolwiek innego dzieje się, gdy koło jest skręcone w zaledwie 10% i przy każdym innym wejściu przepustnicy niż najlżejsze.

Miałem dziś rano samochód i "rozwiązaniem" problemu są - sprzęgła przeniesienia napędu. Najwyraźniej istnieje pakiet sprzęgła, który redystrybuuje moc na przednie koła, dzięki czemu mogą one obracać się z różnymi prędkościami, gdy są skręcone. Sprzęgła te włączają się i wyłączają w oparciu o poślizg, powodując wibracje, które odczuwasz w kierownicy, a czasem w pedałach. Kierownik serwisu powiedział, że jest to zwykle bardziej widoczne w Outbacku, ale nie niespotykane w Imprezie z cvt.

Powiedzieli również, że średni wskaźnik mpg nie może być przeprogramowany i że jest to oszacowanie, a nie ścisła nauka. Implikacją było - pogódź się z tym... Wiem, że niektórzy ludzie na innych forach mieli je przeprogramowane, czy ktoś wie jak? Numer części lub może jest tu jakiś technik, który może wyjaśnić, jak uzyskać do niego dostęp.
Interesujące...dwie różne przyczyny od dwóch różnych dealerów. Przynajmniej obaj mówią, że to normalna sytuacja, ale dziwne, że podają różne powody. Mój dealer jeździł zupełnie nowym Crosstrekiem do porównania i uzyskał te same wyniki, więc myślę, że jest w porządku.
 
#11 ·
Nie jestem przekonany do ich odpowiedzi. Naprawdę wydaje mi się, że dudnienie się pogarsza, może po prostu jestem na to bardziej wyczulony, ale... Myślę, że muszę zatrzymać się u innego dealera Subie i poprosić technika, aby przejechał się samochodem testowo i zobaczył, jaka jest odpowiedź. Zastanawiam się cały czas, czy powinienem po prostu wydać 300 dolarów na płukanie i napełnianie płynem do skrzyni biegów i filtrem, jeśli to rozwiązałoby problem, a następnie spróbować dowiedzieć się, jak zmusić Subaru do zapłaty.
 
#14 ·
^^ Tak więc dudnienie staje się "gorsze". Teraz występuje przy prawie nie skręconej kierownicy, czasem nawet gdy jest prosto i przyspiesza pod górę z postoju. Próbowałem kilka razy z wyłączoną kontrolą trakcji/poślizgu i w ogóle się to nie dzieje. Czas na czwartą wymianę oleju, więc we wtorek jedzie do dealera.
 
#16 ·
Mam ten sam problem i zaczął się przy około 10 000 mil. Zaczęło się podczas skręcania, teraz wibracje występują zarówno podczas skręcania, jak i na wprost. Czasami jest naprawdę źle. To takie dziwne, że jest tak sporadyczne - sucha nawierzchnia, mokra, zaśnieżona, wyboiste drogi i gładkie. I nie jest to spójne, minie dzień lub dwa, kiedy w ogóle się to nie wydarzy, a potem znów "wybuchnie". Kazałem dealerowi na to spojrzeć, oczywiście nie mógł odtworzyć problemu. Pracownik serwisu nigdy wcześniej o tym nie słyszał. Następnym krokiem, jak sądzę, jest przejażdżka, ale jeśli innym mówi się, że to normalne, to w jakim celu? To doprowadza mnie do szału! Uwielbiam mojego Crosstreka (moje 5. Subaru), ale to coś, do czego chyba nie mogę się przyzwyczaić. To nie może być normalne. Żaden samochód nie jest idealny i są niedoskonałości, które mogę zaakceptować, ale nie wiem, jak z tym. Jestem teraz tak sfrustrowany! Rada?
 
#17 ·
Dostawałem to samo, ale myślałem, że to silnik się dławi. Pierwsze kilka razy nie było to tak zauważalne, ale zeszłej nocy, kiedy wycofywałem z miejsca parkingowego, skręciłem kierownicę i dodałem gazu, wydawało się to o wiele bardziej obecne. Trochę szarpnęło (przy okazji cvt).
 
#19 ·
Poszedłem dzisiaj do dealera, żeby zobaczyć, co mogą wymyślić w kwestii diagnozy. Technik pojechał na przejażdżkę, nie mógł tego odtworzyć. Potem pojechałem z technikiem i też nie mogłem tego odtworzyć, ale zapytał, czy zauważyłem, że w ogóle skręca w prawo. Właściwie to nie, ponieważ byłem tak skupiony na wibracjach. Okazało się, że był rozregulowany i to dość znacznie. Jak dotąd wibracje zniknęły lub prawie zniknęły. Czuję lekkie wibracje, ale ledwo zauważalne. Wibracje są tym, co uznałbym za "normalne". Przejechałem dzisiaj około 40 mil i jest o wiele lepiej. Ustawienie zbieżności było objęte gwarancją (pierwsze jest za darmo).

Ponieważ mój ostatni Subaru nie potrzebował ustawienia zbieżności do około 75 tys. km, nigdy nie pomyślałem, że to może być przyczyną lub przynajmniej przyczyniać się do problemu. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem z wibracjami.
 
#20 ·
Czy ktoś uważa, że te wibracje i problem z ustawieniem kół są powodem, dla którego SOA wydało ten TSB?

2014 Subaru Xv Crosstrek struktura nadwozia TSB (Biuletyn TSB-05-57-14)

Data biuletynu: 20 lutego 2014 r.
Komponent: Struktura nadwozia
Podsumowanie biuletynu: Subaru: wprowadzono zmianę w śrubach mocujących używanych do mocowania przedniej belki poprzecznej do nadwozia pojazdu. Grubość kołnierza u podstawy sześciokąta śruby wzrosła do 5 mm. W zestawie również modele Subaru sti/brz z roku modelowego 2014.
Pojazdy objęte tym TSB:
2014 Subaru Forester, 2014 Subaru Impreza, 2014 Subaru WRX, 2014 Subaru Xv Crosstrek
 
#21 ·
Wow, dawno nie było mnie na forum. Cześć wszystkim!

Nadal mam to dudnienie i nie pogorszyło się ani nawet zbytnio nie zmieniło od czasu, gdy się zaczęło. Nadal frustrujące, jak tylko może być.

Jeśli chodzi o ten TSB, miałem samochód u dealera na ekstremalnie zawyżony przegląd po 60 000 km i poprosiłem ich, aby się temu przyjrzeli i kilku innym rzeczom. Według nich biuletyn nie istnieje, to wszystko internetowa fantazja, a skrzynia biegów jest uszczelnioną i niemożliwą do serwisowania jednostką. Nie mogą nic zrobić, aby złagodzić grzechotanie z przodu przy niskich prędkościach na nierównej nawierzchni i nigdy nie można przepłukać i napełnić skrzyni biegów.

Po 60 000 mil ten samochód ma więcej grzechotów i stuków oraz ogólne luźne, niechlujne odczucie, niż potrafię zliczyć. To mój czwarty Subie i oczekiwałem od niego więcej, a nie mniej. Ach cóż, dekompozycja XXI wieku w najlepszym wydaniu ???
 
#22 ·
W przypadku tych funky wibracji, dudnień, duchowych spacerów i innych dziwnych rzeczy z przodu, jako test możesz spróbować włożyć 4 dorosłych do samochodu lub 200 funtów worków z piaskiem do przestrzeni ładunkowej. Jeśli te funky rzeczy ustaną, należy zmniejszyć zbieżność tylnych kół (bez obciążenia w samochodzie). Zmniejszona zbieżność powinna trochę pomóc, ale konstrukcja tego samochodu nigdy nie będzie tak stabilna, jak byś chciał podczas jazdy po autostradzie, ze względu na wysokość jazdy. Dotyczy to w szczególności konstrukcji pojazdów takich jak jeepy z podnośnikami z rynku wtórnego ("aka" Impreza z podnośnikiem). Samochód/ciężarówka może uzyskać zbyt dużą zbieżność tylną, ponieważ powietrze (prędkość na autostradzie, wiatr, skręcanie, itp.) podnosi nadwozie samochodu, a tylne ramię poprzeczne Subaru zmieni zbieżność tylnych kół, aby zrekompensować wzrost wysokości nadwozia. Regulacja ustawi zbieżność tak, jakbyś miał pasażerów w samochodzie. Ma to sens. Informacje te pochodzą z warsztatu zajmującego się ustawianiem geometrii kół z ponad 50-letnim doświadczeniem.

Po usłyszeniu "czuje się jak normalny Crosstrek" od kilku techników dealera Subaru w przypadku tych samych wibracji/dudnień, których wszyscy doświadczacie, zleciłem dzisiaj ustawienie geometrii kół w moim MY14 Crosstrek (12 tys. mil) w ogólnym warsztacie zajmującym się ustawianiem geometrii kół (129 $ z mojej kieszeni) i po przejechaniu 90 minut samochód czuje się o wiele lepiej, ale nadal występuje niewielki ślad wibracji/dudnień, jak wszyscy zamieściliście. Ponownie zamieszczę post po pewnym czasie jazdy.
 
#23 ·
gravitylover said:
Wow, nie było mnie na forum od dłuższego czasu. Cześć wszystkim!

Nadal mam to dudnienie i wcale się nie pogorszyło, a nawet zbytnio nie zmieniło od czasu, gdy się zaczęło. Nadal frustrujące, jak tylko może być.

Jeśli chodzi o ten TSB, miałem samochód u dealera na niezwykle drogim przeglądzie 60 tys. km i poprosiłem ich, aby przyjrzeli się temu i kilku innym sprawom. Według nich biuletyn nie istnieje, to wszystko internetowa fantazja, a skrzynia biegów jest zapieczętowaną i niemożliwą do naprawy jednostką. Nie mogą nic zrobić, aby złagodzić grzechotanie z przodu przy niskich prędkościach na nierównej nawierzchni i nigdy nie można przepłukać i napełnić skrzyni biegów.

Po 60 000 mil ten samochód ma więcej grzechotów i stuków oraz ogólne luźne, niechlujne odczucie, niż potrafię zliczyć. To mój czwarty Subie i oczekiwałem od niego więcej, a nie mniej. Ach cóż, dekompozycja XXI wieku w najlepszym wydaniu ???
Według nich biuletyn nie istnieje, to wszystko internetowa fantazja
Załącznik został mi przesłany przez Subaru of America
 

Attachments